Het tussenjaar van Klaar

Attentie: nog meer turbulentie verwacht

Deze is voor Hanneke, Anouk en alle anderen die ma steeds vragen wanneer er een nieuw blog komt. Ik ben er simpelweg niet aan gewend dat mijn leven relevant genoeg is om over te lezen. (sorry mam dat ik mezelf zo naar beneden haal ik weet dat ik eigenlijk ook wel een leuke meid ben maar zelfspot is af en toe ook wel grappig en het is beter dan anderen afzeiken want daar kan je mensen pijn mee doen weet je en dat willen we ook weer niet en sorry dat ik geen leestekens gebruik hier heb je een komma,)

Ik ben helemaal kapot na een week van hot naar her te zijn gegaan. In het Frans ben je dan dood, maar zo ver ben ik dan ook weer niet. Isola 2000 was echt een puber weekend, zo eentje waar een in-mijn-tijd-zeggende boomer vrijwel zeker van walgt. Dagen bestonden uit langzaam wakker worden om 12.30, klaar maken voor de dag rond 14.00, stressen over een restaurant waar de keuken nog wel open is om te lunchen om 15.00, iets doen om 16.00, naar het appartement om 18.00 voor de apéro, eten om 21.00, slapen om 1.00 en repeat. Verder hebben we ook weinig uitgevoerd. De eerste dag zouden we acrobranch gaan doen (klimbos in het Nederlands, zo heb ik mij laten vertellen), maar dat was dicht. Toen gingen we de volgende dag paardrijden, maar dat was dicht vanwege COVID. De laatste dag gingen we nu wel echt acrobranche doen, maar op het laatste moment wilde Thaïs niet mee omdat ze moe was, dus ben ik met haar in het appartement gebleven. En toen was het op zondag al weer tijd om weer richting de zee te vertrekken. Wat jammer was, want ik, Perla en haar vrienden Hugo en Gauthier, leerden elkaar net een beetje kennen. De laatste avond was het eindelijk niet meer ongemakkelijk. Al kan het ook aan de alcohol liggen. Aangezien het de laatste avond was, en per ongeluk in een drankspel terecht kwam, was ik aan het eind van de avond, wat zeg ik, na een uurtje, niet meer zo nuchter als ik misschien verstandigerwijs had moeten zijn. Maar ik sprak wel ineens heel goed Frans! Vond ik zelf dan...

We werden om 20.00 afgezet voor het appartement van de vader van Perla en Jade, waar Jade afgelopen week was verbleven. Karine en Olivier hadden namelijk een feest georganiseerd van 5 dagen, dus iedereen moest het huis uit. Vandaar dat wij naar Isola 2000 gingen, en Jade naar haar vader. Daarna gingen ik en Thaïs naar Antibes met Jade, naar het appartement van haar tante. We mochten namelijk nog niet naar huis, want daar was het feest nog aan de gang. Maar daar zit je dan met een 5-jarig kindje dat haar ouders al een week heeft moeten missen, en dat hartstikke moe is. Conclusie: ze luisterde niet en vroeg de hele tijd om haar moeder. Maar om 16.00 was het eindelijk zo ver: er werd een taxi gebeld die mij en Thaïs naar huis brachten. Onderweg heeft Thaïs alleen maar gehuild, totdat ik eindelijk haar moeder te pakken kreeg, met wie ze toen even heeft gevideobeld, en daarna is ze op mijn schoot in slaap gevallen. Wat zijn kinderen toch leuk als ze slapen.

Eenmaal thuis, dacht ik eindelijk weer even wat stabiliteit te hebben. Ha! You thought wrong! Nee nee nee, want Olivier, Karine en Thaïs vertrekken morgen tot maandag naar Ibiza voor een bootfeest van vrienden van vrienden. Ik blijf dus thuis met Perla en Jade. Is het idee. Maar waar die momenteel uithangen is voor vrijwel iedereen onduidelijk. Maar raken we daar gestressed van? Nee! Want we laten het gewoon allemaal over ons afkomen. Heerlijk relaxed. Denk blauwe lotus bloem. Kindje krijgen doet meer pijn.

Verder heb ik vandaag mijn ticket geboekt voor 28 augustus. Dus jullie hoeven mijn leuke kop niet lang meer te missen!

Vandaag mocht ik uitslapen tot 12.00 van Karine, en daarna hebben we geschilderd en schooltje gespeeld. Daarna wilde ze zwemmen met haar moeder, dus heb ik Marie, de huishoudster geholpen met opruimen. Die was namelijk ook wel moe na 5 dagen achter een de zooi van dronken volwassenen opruimen.

Pfff en nu dus nog maar 10 dagen! Waarvan 3 dagen werken. Nu klinkt het weinig, en kunnen we net zo goed achterwegen laten dat ik gisteren zo moe was dat ik papa huilend opbelde met het nieuws dat hij zo snel mogelijk een ticket moest boeken, omdat ik meteen naar huis wilde... :)

Reacties

Reacties

Mama

Een briljante blog klara en ik heb erg moeten lachen dank je wel punt!

Hanneke

Thnx lieve Klaar, begon je verhalen al te missen?.
Wat heerlijk voor je om zoveel positieve ervaringen op te doen. Geniet de laatste 10 dagen nog maar lekker!
(De volgende keer ik als laatste en dan ben ik helemaal tevreden?). ??

Maria

Lijkt me allemaal behoorlijk Frans aan toe gaan
Geen stress over COVID-19 die jongelui
In het plaatsje waar je zit zijn we ook geweest
Veel bekende Nederlanders hebben er een huis
Mart Visser bv.
Nog even volhouden dan kun je dit ook weer afstrepen ?

Papa

benieuwd hoe de komende week met je nieuwe nl vrienden gaat worden ?

Anouk

Ik heb m nu 3 keer gelezen , gewoon omdat je zo
Super schrijft. En dan baal ik dat je naar huis komt(dan moet ik je verhaaltjes missen)
Ik verwacht de komende 7 dagen dus nog wel een aantal blogs!? Tot snel Klaartje , veel plezier nog deze week .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active