Het tussenjaar van Klaar

Sie ist wieder da!

Cou cou, c'est moi! Of, moet ik zeggen, da bin ich wieder!

Na al weer een maand uit mijn neus vreten, is deze eindelijk officieel leeg.

Euhm, eerlijk waar, ik weet eigenlijk niet meer wat er in de tussentijd is gebeurd. Volgens mij iets met een maand lang niets van Karine horen, terwijl je nog geld van haar krijgt, en vervolgens nog steeds te weinig krijgen. Maar we laten het gaan, want ik heb genoeg gezeik gehad.

Oh ja, nadat ik terugkwam uit Nice, net voordat het gebied op oranje kwam, kreeg ik een warm welkom van iedereen die mij had gemist. Maar dan in de vorm van ongevraagd medisch advies. Het was echt super gaaf om te merken dat velen tijdens de tijd dat ik weg was een spoedcursus virologie hadden gevolgd. Dus vrijwel meteen nadat ik geland was, kreeg ik te horen dat menig part-time dokters te horen dat het de bedoeling was dat ik in quarantaine moest. Nu dacht de site van het RIVM, vol met fulltime dokters, daar anders over. Desondanks ging ik toch in quarantaine, om ervoor te zorgen dat mijn ouders en zusje nog wel enigszins hun toch al uitgedunde sociale leven konden voortzetten. Dit was helaas nog niet genoeg voor De Dokters, en vandaar dat ik de donderdag na mijn aankomst een Coronatest heb gedaan. Gelukkig waren De Dokters hierna wel weer gerust. Enigszins.

Hierna heb ik veel opgepast, bijles gegeven, en met vriendinnen afgesproken. Ik ben met mama naar het strand geweest, heb een heleboel series uitgekeken, heb veel gewandeld met Olle, en ook een paar breakdowns gehad.

Maar, ik heb nu alles weer op een rijtje. Ik heb deze hele zomer nu verwerkt, en overdacht, en nog een keer herkauwd. Het was misschien achteraf gezien over het algemeen vet kut, maar ik heb veel geleerd.

Onderhand ben ik al weer bezig met deel 2 van mijn tussenjaar. Ik had dit weekend een trainingsweekend, een soort pre-ski-opleiding, waar ik alvast een beetje werd voorbereid voor mijn Anwärter. Dit trainingsweekend was in Snowworld, in Zoetemeah, dus ik heb zaterdag gelogeerd bij familie, waar ik ook het enorme schattige dochtertje van Fer voor het eerst heb ontmoet.

Gisteren heb ik mijn eerste Duitse les gehad, van de twee, en vandaag heb ik mij ingeschreven voor mijn studie Politicologie voor volgend jaar!

En al deze ontwikkelingen vinden we helemaal niet eng!!!!!! ECHT NIET!!!!!! WANT IK HOUD VAN ONZEKERHEDEN EN DINGEN PLANNEN ZONDER DAT JE WEET OF HET ECHT DOORGAAT OF WAT DE TOEKOMST GAAT BRENGEN!!!! ECHT!!!!!!!!!!!!!

Voor iedereen die zich afvraagt of ik al wat meer weet over of ik naar Sölden kan: ik heb een mailtje gekregen, waarin staat dat de tijdens de vakantieperiodes werk kunnen garanderen (dus twee weken kerst, en twee weken carnaval - ja carnaval, geen krokus, want het is ook gewoon friet, en geen patat -). Verder kreeg ik te horen dat "de accommodaties alleen tijdens werkweken beschikbaar zouden zijn". Wat dit inhoudt? Dat wanneer/ als ik geen werk heb in januari, ik weer naar huis moet. Maar de skischool denkt dat ze in februari en maart wel weer werk hebben. Voor degene die nu even snel gaan rekenen: ja, dat betekent dat momenteel 2 van de 16 weken gegarandeerd doorgaan.

EN DAT VINDEN WIJ HELEMAAL PRIMAAAA!!!!

Volgens mij zijn jullie nu weer helemaal bijgepraat.

Liefs van een absoluut kalme, echt heel kalme, Klaartje

Reacties

Reacties

Mama

Dank je wel Klaartje. Dit heb ik gemist

Maria

Lieve Klaartje, heel goed om te horen dat je studie nu vaststaat een ankerpunt en vandaar uit ga je lekker los met de kinderen in de sneeuw en hoop dat het een supertijd wordt.
Lees je verhalen !

Anouk

Eindelijk verstandig, bergen , sneeuw apres ski en skileraren . In een Duitstalig land.
Geen rare Fransen meer.

Veel plezier voor zeker 2 gegarandeerde werkweken
( let op ik ging voor 3 maanden en dat werden 5 jaren )
Op naar je volgende uitdaging ( ook voor je vader en moeder 😉)
Liefs

Ferdinand Sparreboom

Lieve Klaartje ,

We vonden het super gezellig met jou en leuk om jou verhalen te lezen! We houden contact , en je krijgt de ook de groetjes van Sopheap . Je bent altijd welkom! Veel plezier straks in Sölden!👍😎

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active